Dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020 – 2023 w Komendzie Powiatowej Policji w Opolu Lubelskim.

Na podstawie artykułu 14 w związku z artykułem 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dziennik Ustaw z 2019 roku pozycja 1696, z późniejszymi zmianami) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Rodzaj dostępności - Dostępność architektoniczna

Zadania:

Realizacja przepisów wynikających z artykułu 6 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Komendzie Powiatowej Policji w Lublinie i jednostce jej podległej poprzez:

W indywidualnym przypadku, jeżeli Komenda Powiatowa Policji w Opolu Lubelskim lub jednostka podległa nie są w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zobowiązane są zapewnić tym osobom dostęp alternatywny zgodnie z artykułem 7 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Okresy sprawozdawcze:

Co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku

Komórki/jednostki realizujące zadania:

Zespół do spraw dostępności powołany Decyzją numer 38/2020 Komendanta Powiatowego Policji w Opolu Lubelskim z dnia 08.10.2020 roku w sprawie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Komendzie Powiatowej Policji w Opolu Lubelskim

Uwagi:

Zadanie realizowane zgodnie z zakresem merytorycznym poszczególnych komórek/jednostek

Rodzaj dostępności - Dostępność cyfrowa

Zadania:

Realizacja przepisów wynikających z Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych w porozumieniu z KGP poprzez:

  • Dążenie do instalacji urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, w szczególności pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia,
  • Zapewnienie na stronie internetowej danego podmiotu informacji o zakresie jego działalności w postaci pliku elektronicznego, zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania,
  • Sporządzanie raportów z realizacji zadań na rzecz zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, przypisanych w przedmiotowym planie działania i Decyzji numer 38/2020 Komendanta Powiatowego Policji w Opolu Lubelskim z dnia 08.10.2020 roku w sprawie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Komendzie Powiatowej Policji w Opolu Lubelskim; terminy sporządzania raportów: Co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku lub doraźnie według potrzeb na wniosek Koordynatora do spraw dostępności:  Komendzie Wojewódzkiej Policji w Lublinie lub Koordynatora do spraw dostępności Komendy Powiatowej Policji w Opolu Lubelskim oraz ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego.

W indywidualnym przypadku, jeżeli Komenda Powiatowa Policji w Opolu Lubelskim lub jednostka podległa nie są w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zobowiązane są zapewnić tym osobom dostęp alternatywny zgodnie z artykułem 7 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Okresy sprawozdawcze:

Co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku

Komórki/jednostki realizujące zadania:

Zespół do spraw dostępności powołany Decyzją numer 38/2020 Komendanta Powiatowego Policji w Opolu Lubelskim z dnia 08.10.2020 roku w sprawie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Komendzie Powiatowej Policji w Opolu Lubelskim

Kierownicy komórek organizacyjnych Komendy Powiatowej Policji w Opolu Lubelskim.

Uwagi:

Zadanie realizowane zgodnie z zakresem merytorycznym poszczególnych komórek/jednostek

 

Rodzaj dostępności - Dostępność komunikacyjno - informacyjna

Zadania:

Realizacja przepisów wynikających z Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami poprzez:

  • Dążenie do zapewnienia obsługi z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w artykule 3 punkt 5 Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się lub przez wykorzystanie zdalnego dostępu on-line do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje,
  • Zapewnienie na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji z właściwymi komórkami Komendy Powiatowej Policji w Opolu Lubelskim  w formie określonej w tym wniosku (artykuł 31 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami),
  • Wyznaczenie w jednostkach podległych Komendzie Powiatowej Policji w Opolu Lubelskim  osób odpowiedzialnych za realizację wyżej wymienionej ustawy,
  • Publikacja na stronach internetowych oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Policji w Opolu Lubelskim  informacji o osobach odpowiedzialnych za realizację Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
  • Publikacje na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Policji w Opolu Lubelskim  raportu dostępności opracowanego przez Koordynatora dostępności Komendy Powiatowej Policji w Lublinie zgodnie z artykułem 11 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
  • Sporządzanie raportów z realizacji zadań na rzecz zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, przypisanych w przedmiotowym planie działania i Decyzji numer 38/2020 Komendanta Powiatowego Policji w Opolu Lubelskim z dnia 08.10.2020 roku w sprawie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Komendzie Powiatowej Policji w Opolu Lubelskim; terminy sporządzania raportów: Co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku lub doraźnie według potrzeb na wniosek Koordynatora do spraw dostępności:  Komendzie Wojewódzkiej Policji w Lublinie lub Koordynatora do spraw dostępności Komendy Powiatowej Policji w Opolu Lubelskim oraz ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego.

W indywidualnym przypadku, jeżeli Komenda Powiatowa Policji w Opolu Lubelskim lub jednostka podległa nie są w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zobowiązane są zapewnić tym osobom dostęp alternatywny zgodnie z artykułem 7 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Okresy sprawozdawcze:

Co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku

 

Komórki/jednostki realizujące zadania:

Zespół do spraw dostępności powołany Decyzją numer 38/2020 Komendanta Powiatowego Policji w Opolu Lubelskim z dnia 08.10.2020 roku w sprawie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Komendzie Powiatowej Policji w Opolu Lubelskim

Kierownicy komórek organizacyjnych Komendy Powiatowej Policji w Opolu Lubelskim

Uwagi:

Zadanie realizowane zgodnie z zakresem merytorycznym poszczególnych komórek/jednostek.

 

 

I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Opolu Lubelskim

młodszy inspektor Bogdan Stasiak

Metryczka

Data publikacji : 30.12.2020
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Opolu Lubelskim
Osoba udostępniająca informację:
Edyta Żur Jednoosobowe Stanowisko do spraw Prasowo-Informacyjnych
do góry