Dostęp do zasobów archiwalnych - Komenda Powiatowa Policji w Opolu Lubelskim

Biuletyn Informacji Publicznej

Dostęp do zasobów archiwalnych

 

Dostęp do zasobów archiwalnych Składnicy Akt Komendy Powiatowej Policji w Opolu Lubelskim.  
 
Składnica Akt Komendy Powiatowej Policji w Opolu Lubelskim posiada w swoim zasobie dokumentację stanowiącą zespół archiwalny Milicji Obywatelskiej powstały w latach 1966 do 1990 oraz zespół otwarty Komendy Powiatowej Policji w Opolu Lubelskim.
 
Dokumentację Składnicy Akt Komendy Powiatowej Policji w Opolu Lubelskim udostępnia się uprawnionym podmiotom do celów:                   
  • służbowych,
  • naukowo badawczych,
  • publicystycznych i innych.
 
Wnioski o udostępnianie akt należy kierować na adres:
 
Komenda Powiatowa Policji w Opolu Lubelskim
ul. Morwowa 4, 24 – 300 Opole Lubelskie
 
Wniosek o udostępnienie materiałów archiwalnych powinien zawierać:
  1. Imię i nazwisko , rodzaj i numer dokumentu tożsamości, oraz adres do korespondencji jeśli zgłoszenie składa osoba fizyczna lub jej przedstawiciel posiadający stosowne upoważnienie.
  2. Nazwę i siedzibę osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej oraz imię i nazwisko, rodzaj i numer dokumentu tożsamości osoby upoważnionej , której mają być udostępnione materiały archiwalne – jeśli zgłoszenie składa osoba prawna lub jednostka organizacyjna.
  3. Określenie materiałów archiwalnych oraz tematu i okresu ich wytworzenia.
  4. Cel, dla jakiego mają być udostępnione (temat i zakres pracy naukowej).
Do wniosku załącza się zaświadczenie z uczelni w przypadku udostępnienia akt archiwalnych dla celów naukowo badawczych.
 
Udostępnianie akt dla celów innych niż naukowo-badawcze wymaga od osoby ubiegającej się o ich udostępnienie wykazania swojego interesu prawnego.
 
Akta znajdujące się w archiwach i składnicach akt resortu spraw wewnętrznych i administracji mogą być udostępnione do celów naukowo badawczych, publicystycznych i innych, jeśli nie narusza to prawnie chronionych interesów Rzeczypospolitej Polskiej i jej obywateli oraz odbywa się zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych i ochronie danych osobowych.
 
 
Składnica  Akt, udostępniając dokumentację dla celów naukowo badawczych i innych nie potwierdza prawdziwości wiadomości w nich zawartych. W związku z powyższym osoby zapoznające się z materiałami dla celów naukowo badawczych lub ze względu na swój interes prawny są informowane o odpowiedzialności wynikającej z przepisów prawa cywilnego w przypadku wykorzystania wiadomości uzyskanych z udostępnionej dokumentacji w sposób naruszający dobra osobiste osób trzecich. Osoby którym udostępnia się dokumentację archiwalną potwierdzają podpisem przyjęcie tej informacji do wiadomości.
 
Udostępnianie akt dla celów naukowo badawczych i innych odbywa się wyłącznie w siedzibie Składnicy Akt Komendy Powiatowej Policji w obecności pracownika Zespołu do spraw. Ochrony Informacji Niejawnych.
 
Szczegółowe zasady udostępniania materiałów archiwalnych i dokumentacji
niearchiwalnej zawarte są w: 
  • Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 3 czerwca 2008 roku. w sprawie sposobu i trybu udostępniania materiałów archiwalnych znajdujących się w archiwach wyodrębnionych (Dz.u z 2008 r. nr 107, poz. 697).
  • Zarządzeniu nr 920 Komendanta Głównego Policji z dnia 11 września 2008 roku w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji.

Metryczka

Data publikacji : 04.05.2009
Data modyfikacji : 23.09.2020
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Opolu Lubelskim
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
podkom. Mariola Opoka
Osoba udostępniająca informację:
mł. asp. Mariusz Charchuła Zespół ds. Ochrony Informacji Niejawnych
Osoba modyfikująca informację:
Edyta Żur
do góry